Guldjobbet satsar helhjärtat på att stödja människor och hjälpa flera till arbete – och vi strävar efter att vara Sveriges bästa leverantör av arbetsmarknadstjänster.
Rusta & Matcha är en tjänst som vi erbjuder på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vårt uppdrag är att ge arbetssökande hjälp med verktyg i jobbsökandet och hjälp att knyta kontakter med arbetsgivare.
Vad blir din roll hos oss?
I din roll som franchisetagare startar du upp och driver en egen Guldjobbet enhet. Arbetsuppgifterna innebär till stor del möten med arbetssökande samt kartläggning och konsultation så att den arbetssökande kan ta sig vidare. För att lyckas med att ta arbetssökande vidare innebär det också att ta kontakt och ha goda relationer med arbetsgivare och utbildningsanordnare.
Då Rusta och matcha 2 är en tjänst där arbetssökande själv får välja leverantör innebär det även att skapa goda relationer med arbetssökande som har rätt att ta del av tjänsten. Du behöver låta dem förstå hur vi jobbar och att vi kan hjälpa dem vidare till jobb eller utbildning.
Eftersom du är den som ansvarar för enhetens framväxt har du även vanligt förekommande arbetsuppgifter när det kommer till att driva företag.
Vad behöver du ha med dig?
För att passa i rollen tror vi att du har god kompetens inom branschen samt bra förståelse för hur det är att driva ett eget företag. Har du inte den efterfrågade erfarenheten men är säker på att du är rätt person för tjänsten är du också välkommen att ansöka!
Som person är det viktigt att du trivs med att arbeta med människor och är duktig på att organisera och planera din tid. Du motiveras av att stödja och leda människor i förändring samt har ett stort tålamod, ett starkt engagemang och en god människokännedom.